گزارش آگهی

مد مینیمالیسم چیست؟ و آیا این کلید زندگی شادتر و پایدارتر است؟

مد مینیمالیسم به معنای داشتن حداقل و به نوعی ضروری‌ترین لباس مردانه و زنانه در کمد لباس است تا از مدگرایی افراطی پیشگیری کرده و در عین حال احساس مطلوبی را ایجاد بکند. اگر می‌خواهید با مد مینیمالیستی آشنا شوید با ما تا ادامه‌ی این مقاله همراه باشید و یک کمد لباس مینیمالیستی ایده‌آل برای خود بچینید.

مینیمالیسم: مقابله با رشد دیوانه‌‌وار صنعت مد

خطرات رشد سریع صنعت مد و زیبایی برای هر کسی شناخته شده است. آلودگی گسترده آب‌های زیر زمینی از طریق استفاده از رنگ‌های شیمیایی و سمی، افزایش ضایعات نساجی، استفاده فراگیر از مواد مبتنی بر سوخت فسیلی مانند پلی‌استر، فشار بر کشاورزان کشت کتان و پنبه و… از جمله پیامد‌های منفی رشد و گستردگی صنعت مد است. در بین این هرج‌و‌مرج دنیای مد و فشن، روندی در حال ظهور است که همه اینها را رد می‌کند، بله آن عقیده‌ی مینیمالیسمی است.

وقت آن است که بپرسیم: آیا کمد لباس مینیمالیستی کلید یک زندگی شادتر و پایدارتر است؟

جواب این سوال می‌تواند بله باشد. درواقع مدگرایی با رشد سریع صنعت مد، با تبلیغات گسترده و مصرف گرایی همراه است که طبق تحقیقات انجام شده، این موضوع اضطراب و تنش‌های اجتماعی را در افراد بیشتر کرده است. گاهی احساس می‌کنید تحت تاثیر تکنولوژی، ماشین‌ها یا انواع مد هستید و نمی‌دانید در این مورد، چه کاری انجام بدهید، در اینجا مد مینیمالیستی با مخالفت با مصرف گرایی و تجملات، می‌تواند به سلامت روانی و مالی شما کمک اساسی بکند.

کمد لباس با سبک مینیمالیسم

مد مینیمالیستی چیست؟

مینیمالیسم، یعنی از بین بردن چیزهای غیر ضروری از زندگی و باقی گذاشتن تنها چیزهایی که ارزش و لذت واقعی را برای شما فراهم می کنند. مد مینیمالیستی به معنای داشتن حداقل لباس مردانه و زنانه در کمد لباس است که برای شما مناسب است و باعث شادی و احساس رضایت شما می‌شود.

مینیمالیسم نقطه مقابل مصرف‌گرایی مدرن است. در یک بازار جهانی که همواره می‌خواهد شما بیشتر و بیشتر مصرف بکنید، مینیمالیسم می‌گوید: «هی! آیا تا به حال به نتایج مصرف و خرید کمتر توجه کرده‌اید؟» بدون شک، مصرف و خرید کمتر، باعث می‌شود همواره پس‌انداز بیشتر، بدهی کمتر و در‌نتیجه استرس و اضطراب کمتری را تجربه بکنید‌.

استایل زنانه مینیمال

نکات مهم برای ورود به دنیای مد مینیمالیستی

اگر می‌خواهید از دنیای افراطی مد و فشن خلاص بشوید و به نوعی یک سبک مد ساده ودر عین حال جذاب داشته باشید پس دنبال کردن مد مینیمالیستی، می‌تواند بهترین راهکار برای شما باشد. نکات مهمی که باید در سبک مینیمالیستی در زمان خرید لباس زنانه و به نوعی چیدن کمد لباستان باید رعایت بکنید‌:

  • اولین قانون در مد مینیمالیستی این است که باید خود را از شر مد افراطی خلاص کنید. پس شما تنها نیاز به خرید لباس مورد احتیاجتان خواهید داشت.
  • برای خرید لباس با سبک مینیمالیستی، این نکته را در نظر داشته باشید که لباس مورد نظر باید همه کاره باشد و تمام استایل‌های رسمی و غیر رسمی را در بر بگیرد. این را هم در نظر بگیرد که رنگ‌ها و عدم یکنواختی بیش از حد نیز در مد مینیمالیستی جایگاه ویژه‌ای دارد.
  • لباس‌های غیر ضروری را که استفاده نمی‌کنید، دور نیندازید. می‌توانید آن‌ها را بفروشید و یا به کسی هدیه بدهید. همان طور که می‌دانید، مینیمالیسم یعنی استفاده بهینه از وسایل و لباس‌ها تا به نوعی کمترین ضرر برای محیط زیست وارد شده و ضایعا منسوجات کمتری تولید بشود.
  • با پیروی از مد مینیمالیستی، نباید یک کمد لباس با تعداد بیشماری از لباس، انواع اکسسوری، کیف و کفش داشته باشید.

ویژگی‌های استایل‌های مینیمال

انواع لباس‌های مردانه و زنانه، می‌تواند سبک مینیمال داشته باشند. شما می‌توانید از استایل‌های مینیمال که بسیار ساده و در عین حال جذاب هستند، استفاده بکنید. از جمله ویژگی‌های استایل‌های مینیمال:

  1. ارجحیت رنگ‌های خنثی: در استایل مینیمال، لباس‌هایی به رنگ خنثی به دلیل ست شدن راحت با دیگر رنگ‌ها، بیشتر مورد استفاده است. رنگ‌ کرم، بژ، مشکی، سفید و… از جمله رنگ‌های خنثی بوده که در استایل‌های مینیمال بیشتر دیده می‌شوند.
  2. استفاده از اکسسوری‌ها: بعضی از افراد تصور می‌کند در استایل مینیمال نباید از اکسسوری استفاده کرد. این تصور اشتباه بوده و به کار گیری انواع اکسسوری ظریف و ساده، می‌تواند به زیبایی و جذابیت استایل مینیمال کمک زیادی بکند. نکته‌ی قابل توجه در اکسسوری‌های استایل مینیمال، زرق و برق نداشتن افراطی آن‌ها است.
  3. لباس‌هایی که همیشه مد هستند: همان طور که گفته شد، در مد مینیمالیستی شما باید از ترند‌های روز دنیا به دور باشید. این را به خاطر بسپارید، پوشاک سبک مینیمال به دلیل سادگی همواره ترند هستند و هیچوقت از مد نمی‌افتند. به عنوان مثال استایل مردانه با یک شلوار جین ساده، کفش سفید کتانی و یک پیراهن یا یک تی‌شرت تک رنگ، همواره جذابیت داشته و هیچوقت یک استایل دمده در نظر گرفته نمی‌شود.
  4. اهمیت کیفیت لباس‌ها: اگر می‌خواهید یک استایل مینیمال داشته باشید، باید لباس‌های باکیفیت خریداری نماید. درواقع خرید لباس به تعداد زیاد و بی‌کیفیت از اصول مد مینیمالیستی نیست. یک لباس باکیفیت با دوخت مناسب که دوام بالایی دارد، بهتر از چندین لباس بی‌کیفیت با ظاهر نامناسب و ماندگاری پایین است.
  5. لباس‌هایی با طرح ساده: در استایل مینیمال، سعی بکنید لباس‌های بپوشید که سادگی داشته و از زرق و برق به دور باشند. انواع لباس مردانه و زنانه تک رنگ و بدون طرح، می‌تواند بهترین انتخاب برای داشتن یک استایل مینیمال باشند. به یاد داشته باشید، این موضوع در مورد اکسسوری‌ها و ملزوماتی چون کیف و کفش‌ها هم صدق می‌کند.

استایل مردانه مینیمال

سخن پایانی

در این مقاله تا حدی متوجه شدیم که مد مینیمالیست، یعنی داشتن کمدی با حداقل لباس که به شما حس خوشایندی را القا بکند. دنبال کردن این نوع مد، کار هر کسی نیست. چشم‌پوشی از زرق و برق‌های جذاب دنیای مد، عدم توجه به ترند های جهانی در انواع پوشاک و اکسسوری‌ها، همگی چیزهایی هستند که انجام آن‌ها نه به اجبار بلکه باید با علاقه باشد.

منبع: سایت بانی مد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا